Voorbereiding 2 daagse Via Yprensis, dag 2

29 juni 2023 - Merkem, België

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt vertrek ik richting Ieper met het kanaal als mijn kameraad, ook hier ligt WO I niet veraf en blijf je flarden van de geschiedenis kruisen. In Ieper is het tijd voor de lunch en via de Menen poort kom ik op de vesten rond Ieper die ik via de Rijselpoort verlaat. Langs de verdronken weide en de vijver van Zillebeke zet ik mijn weg verder en geniet van de mooie natuur. Ik loop via velden en ontdek hier en daar oorlogskerkhoven. Het terrein wordt ook stilletjes minder plat en ik word nu en dan getrakteerd op mooie uitzichten. Nog even door de palingbeek en dan richting Komen, afwisselend langs kleine paadjes de treinsporen volgend. Wanneer ik mijn weg verder zet naar Wervik eindpunt kan de natuur en omgeving mij minder bekoren de kilometers kruipen in mijn lijf mijn rugzak begint te wegen en ik denk alleen nog aan de eindmeet halen, met vele kleine pauze kom ik er dan na 74 km in 2 dagen eindelijk aan. En dan nu met de trein naar huis.

Enkele sfeerbeelden van vandaag

OntbijtNatuurVarkens in de weiIeperMenen pooryVesten IeperRijselpoortVerdronken weidePalingbeek, ongebruikt kanaalKerk Wervik