Stap 35 : Corcubión - Fisterra -Faro de Fisterra - Fisterra 17 km

20 september 2023 - Fisterra, Spanje

Na een lekkere kop koffie vertrek in iets voor negen, het is weer eerst klimmen en stappen door het bos.

IMG_4653
maar al snel ben ik de landtong over en zie ik de zee aan de andere kant. IMG_4654IMG_4655IMG_4656IMG_4657IMG_4659

We passeren Playa de Estorde en Sardiñeiro dan nog even door de bossen om dan aan het strand, Playa de Langosteira uit te komen.

IMG_4660IMG_4661IMG_4663

IMG_4665
ik wandel nog eerst even naast het strand,…

IMG_4666

IMG_4668
En besluit dan op het strand verder te wandelen, genietend van het zand en de zee.

IMG_4669IMG_4670IMG_4671IMG_4673IMG_4674

IMG_4676
Dan terug naar de weg om Fisterra binnen te wandelen.

IMG_4678IMG_4679IMG_4682IMG_4683IMG_4686

IMG_4687
ik check in in mijn appartementje en rust een beetje. Daar het weer niet mee wil zal het vanavond waarschijnlijk een onzichtbare zonsondergang zijn. Dus besluit ik nu maar naar boven te stappen, op naar het einde van de wereld.

IMG_4690IMG_4691IMG_4693IMG_4694IMG_4695
Het begint stilletjes te miezeren als ik boven kom. IMG_4696IMG_4697IMG_4699IMG_4700IMG_4701

En dan steekt de wind op en begint het goed te regenen.

IMG_4704

IMG_4705
Even is het terug droog. Nog wat genieten van het uitzicht.

IMG_4708

IMG_4709
En dan terug naar beneden in de regen.

IMG_4716
bedankt stap maatjes voor de vele kilometers, maar ze mogen hier blijven ( in de vuilbak) want ze zijn versleten.
En ik, ik ben moe, mijn lichaam zegt genoeg. Dus morgen nog met de bus naar Muxia.

En dan breng ik jullie nog een fotoverslag

That’s all folks, bedankt om mee te wandelen.

1. Johan:
    20 september 2023
    Nogmaals Proficiat met je presentatie !
    Je hebt je einddoel bereikt. Je mama een mooie rustplaats bezorgd. Een terugblik op een bijzondere wandeling waar je, nu en later , nog mooie herinneringen zult aan hebben.
    Nu nog een welverdiende rust en dan weer huiswaarts,waar een trotse man en een fiere equipe op je zal wachten. Geniet nog maar na van je beleving.
  2. Saskia Landuyt:
  3. Claudia:
    20 september 2023
    Bedankt om ons op sleeptouw te nemen en laat je lichaam nu maar rusten. Tot zaterdag 🙋‍♀️
  4. Saskia Landuyt:
    Tot zaterdag
  5. Jan De Rijcke:
    20 september 2023
    De lange calvarie tocht is geêindigd in een zeer korte plezier reis met zeer mooie sfeerbeelden EN foto's van een steeds meer ontspannen Saskia. De doorgedreven inspanningen (zowel lichamelijk als mentaal) hebben als het ware de ziel bevrijd ! Enorm veel dank en overladen met felicitaties bergaf naar Duinbergen en Zeebrugge....
  6. Saskia Landuyt:
  7. Luc Soete:
    20 september 2023
    Je bent er helemaal, proficiat Saskia, schitterend daar in al zijn aspecten, letterlijk en figuurlijk.
  8. Saskia Landuyt:
    Dankjewel
  9. LUT:
    20 september 2023
    Dat voelt als thuiskomen....denk ik
    🙌🙌🙌🙌🙌🫶🫶🫶
  10. Saskia Landuyt:
    Inderdaad
  11. Sandra:
    20 september 2023
    Lieve Saskia. Bedankt voor de mooie verhalen. Bedankt om me mee te nemen op deze trip. Ik heb er van genoten, en vooral omdat het je zo'n deugd heeft gedaan. Gesterkt en klaar voor een mooi vervolg. Châpeau !
  12. Saskia Landuyt:
    Dankjewel
  13. Marie-Paul Demeyer:
    20 september 2023
    Nogmaals PROFICIAT, Saskia, je hebt je einddoel bereikt! Wat was je moedig! Een hele prestatie om fier op te zijn. Je mama was heel zeker dicht bij jou! De vele mooie herinneringen zullen blijven. Bedankt dat ik je mocht volgen....Hartelijke groeten.
  14. Saskia Landuyt:
  15. Christel:
    20 september 2023
    Proficiat moatje je hebt het toch maar gedaan we zijn allemaal de collega's hans enz trots op je ,rust en geniet nog maar x
  16. Saskia Landuyt:
    Dankjewel xxx
  17. Christiane vanhoutte:
    20 september 2023
    Bedankt je hebt je einddoel bereikt bedankt dat we mochten meereizen
  18. Saskia Landuyt:
  19. Philippe en Karin:
    20 september 2023
    Dikke dikke proficiat. Je hebt het meer dan gehaald. Hoe trots mag jij zijn op al je prestaties. En wat een prachtige verslaggeving alle dagen opnieuw. Nu nagenieten en je lichaam laten rusten…..en staks een feestje met je familie en kennissen als je thuiskomt!!!! Waaaaaaaaaaaw topwoman!!!!!!!!!👏👍☘️🫶
  20. Saskia Landuyt:
  21. Landuyt Laurent:
    21 september 2023
    ik zei 35 keer chapeau en zal het nog vele malen zeggen wel nog 100 keer zo een prestatie kunnen we nooit vergeten er doen vele mensen deze bedevaart maar hoe dichter bij en zeker een plus dochter dan vergeet je het nooit het zit in mijn hart voor altijd zulke zalige herinneringen nu sluit ik y see you in heist aan zee
  22. Saskia Landuyt:
    Tot thuis
  23. Marijke:
    21 september 2023
    Ik sluit me aan bij jouw vrienden! Een schitterende prestatie, altijd positief, nooit een klacht gehoord. Je schoenen mogen daar blijven, maar 100 derden indrukken neem je mee terug en in de lange winteravonden maak jij je album vol mooie foto's en herbeleef je elk mooi moment. En wat zal je weer genieten van je eigen thuis en je bed! En je familie en vrienden!
  24. Saskia Landuyt:
    Dankjewel ❤️🚶‍♀️⛰️🌸🌺👍
  25. Kaat Schwind:
    1 december 2023
    Proficiat met het bereiken van Finesterre! Zover ben ik niet geraakt, maar je moet altijd nog een reden hebben om eens terug te gaan! ;-)
    Groetjes
    Kaat
  26. Saskia Landuyt:
    4 december 2023
    Dankjewel. En inderdaad een mooie reden om terug te keren