Stapdag 5 Uterga tot Estella 29 km

19 augustus 2023 - Estella, Spanje

Na een goede nacht word ik vroeg gewekt door 2 medestappers die extra vroeg willen vertrekken, Ik gebruik de tijd om te stretchen en lees nog wat om 7 uur vertrek ik dan, nog vlug wat foto’s van het stadje was ik gisteren vergeten, drinkbussen vullen en dan beginnen we eraan.

Kerk

Gezwind ga ik op pad het voelt lekker koel (22 graden) en de tred zit er goed, ik wandel door Muruzabal en Obanos naar Puenta la Reina.

Huis met muurschildrringKerkraamKerk

In Puenta la Reina koop ik een nieuwe voorraad sardines en salami/ham. Buiten aan de brug ontbijt ik.

KerkStraatBrug
Ondertussen kom ik Tanja uit Columbia weer tegen en iets verderop in Manuera kom ik Jonnah uit Munchen terug tegen, ook maak ik kennis met 2 Amerikanen. De weg naar Cirauqui is prachtig we lopen tussen wijnranken en olijfhaarden en in de verte steekt het stadje uit, precies een aanzichtskaart. VeldwegKerkWijngaard en zicht op stadje

In Cirauqui drinken we iets en dan stappen we elk afzonderlijk verder, het wordt bloedheet en elk schaduwplekje is welkom. Tussen de olijfbomen staan er stoelen en bankjes, een ideale stopplaats.

Olijfhaard

Pauze olijfhaard
Er loopt een vrouw voorbij die ik bijbeen en verschillende badges van verschillende Camino’s prijken op haar rugzak. We geraken aan de praat en het klikt goed. Ze is een Australische en het lijkt dat we beiden verpleegkundigen zijn. Dus genoeg stof om te praten. We wandelen al zwoegend op en neer door de hitte maar hebben toch nog adem over om gedurende de 5 km naar Lorca te praten. In Lorca wacht haar man en nemen we afscheid. Ik neem tijd om te lunchen en begin dan aan mijn laatste 4,3 km naar Villatuarta, Ik neem alle tijd om op mijn gemak te stappen en neem voldoende drinkpauzes, het kwik is ondertussen gestegen naar 36 graden,

Valle de YerriValle de Yerri paiuze

Kerk in velden
Aangekomen in Villatuarta zijn beide Albergues gesloten dus maak ik me nog eens klaar om een klein uurtjete te stappen naar Estella.

De douche bij aankomst is goddelijk en ik maak me klaar om nog even de stad in te trekken op zoek naar een parkje, ik zet me aan het water en kuier dan rustig terug.

Aan de Rio EgaOud stationsgebouwKerkPlaza Santiago

buenas noches

1. Christel:
    19 augustus 2023
    Prachtig ,ook nog vele gr van mevrouw van riet
  2. Saskia Landuyt:
    19 augustus 2023
    Dankjewel doe ze maar terug
  3. Jenneke:
    36° OMG
    Chapeau!
  4. Saskia Landuyt:
    😎😅👍
  5. Duchateau Michel:
    Mevrouw Saskia.
    Un reis is fantastisch en U zult een roman kunnen maken van uw zeer interessante opmerkingen, om nog mar te zwijgen van de foto’s.
    Courage !
    Dr. Michel Duchateau.
  6. Saskia Landuyt:
    Bedankt meneer
  7. Claudia:
    19 augustus 2023
    Elke avond na de afwas vlug kijken of er een nieuw verhaal is en dan altijd meegenieten van je avontuur in woord en beeld. Zo blij voor jou dat je dit magen kan doen. Een grote vink op je Bucket list
  8. Saskia Landuyt:
    20 augustus 2023
    Het is echt genieten begin het ritme van mijn lichaam goed te volgen. Blij dat jullie meegenieten xxx