Stap dag 4 Villava naar Uterga 21,8 km

18 augustus 2023 - Uterga, Spanje

Na een korte maar goede nachtrust verlaat ik Villava verder het stad in. Verdwalen ga je hier niet doen wat een mooie bewegwijzering in Burlada.

Wegaanduiding
Na 3 dagen in dorpen, bergen en bossen te wandelen komt de geur van Benzine en of diesel mij tegemoet. Het is toch even wennen. Maar we moeten Pamplona door.Huizen versierd met schelpenPortal de FranciaCathedralKerk in PamplonaAyuntamiento de Pamplona

Enkele sfeerbeelden van de oude stad ‘s morgens om 8 uur moet de stad nog ontwaken. Een tas koffie en een roerei (van tussen een broodje gehaald) later, verlaat ik de stad en kom in een park waar ik besluit om verder te ontbijten.

Parque de la Taconera, ontbijtParque de la Taconera, ontbijt

Parque de la Taconera
Na de zware stap dag van gisteren besluit ik om vandaag rustig te wandelen en leg dan ook onmiddellijk mijn logement vast, Albergue Casa Baztán in Uterga van hieruit nog een 16 km stappen.

Om 9 uur is het al warm, ik vermoed 25 graden, hoed op en een gezapig tempo stap ik verder, eerst nog op een pad langs de baan maar daarna tussen de velden iedere boom die schaduw biedt is een welkome metgezel.

Zonnebloem uitgebloeidVeldweg

Uitzicht
Ook vandaag wordt het klimmen en dalen we moeten naar Alto del Perdon 780 meter hoog en we zitten gemiddeld om 450-500 meter. Voor de grote kllim nog eventjes rust.

Pauzr
En dan omhoog, met de zon hoog aan de hemel maar gelukkig nu en dan een briesje.

Om dan boven terug te genieten van het prachtig uitzicht.

Uitzicht
en het van het kunstwerk gebouwd in 1996, door de vrienden van de Jacobsweg uit Navarra.

Monumento al Peregrino, de pelgrims karavaan,

Pelgrimskaravaan

Nog een steile afdaling en dan kom ik toe in een prachtig klein stadje, Uterga.

Tijd om te douchen

Vandaag toch enkele mede pelgrims tegengekomen korte gesprekken en vooral de herkenning is plezant.

1. Versluys jozef:
    18 augustus 2023
    Blij te zien dat het goed gaat
  2. Saskia Landuyt:
    👍👍
  3. Christel:
    Je doet da uitstekend,
  4. Saskia Landuyt:
    😌🥰
  5. LUT:
    18 augustus 2023
    Wat een mooie verslaggeving van inspirerende tocht met prachtige beelden.👌👌👌👌🙏🙏🙏🙏
  6. Saskia Landuyt:
    Dankjewel
  7. Jan De Rijcke:
    18 augustus 2023
    Dikke merci voor je mooie verhalen en verhelderende beelden !
  8. Saskia Landuyt:
    Met veel plezier
  9. Nadia:
    18 augustus 2023
    mooie foto's, kunnen je goed volgen ...
  10. Saskia Landuyt:
    18 augustus 2023
    Was eerst een opgave leek is eindelijk wel leuk.
  11. Laurent:
    Doe zo voort goe bezig
  12. Saskia Landuyt:
    👍😎
  13. Claudia:
    18 augustus 2023
    Wat smeer je op je salami?
  14. Saskia Landuyt:
    Geitenkaas
  15. Jenneke:
    18 augustus 2023
    Vind je de rust ook zo heerlijk?
    De grootste zorgen van de dag: Water, eten, slapen. En verder helemaal niets :-)
  16. Saskia Landuyt:
    Inderdaad is zalig
  17. Marie-Paul Demeyer:
    18 augustus 2023
    Wat ben ik blij dat ik je kan volgen! Blijf ervan genieten!
  18. Saskia Landuyt:
    😎🚶‍♀️👍
  19. Duchateau Michel:
    19 augustus 2023
    Geweldig, moed, morgen koop ik je vishandel in.
  20. Carina en Noël:
    19 augustus 2023
    Ik zie dat je dat straf goed doet en geniet van de natuur, mooie foto's
  21. Saskia Landuyt:
    Dankjewel
  22. Marie-Paul Demeyer:
    20 augustus 2023
    Toch een hele opgave... maar ik voel dat je ook geniet van de mooie natuur en de stilte.... en waarschijnlijk toch ook van verschillende ontmoetingen met medestappers.... Groetjes en ik blijf je volgen!
  23. Saskia Landuyt:
    20 augustus 2023
    Is in alle opzichten een verijkende belevenis, groetjes