Stapdag 6 Estella - Los Arcos 22 km

20 augustus 2023 - Los Arcos, Spanje

Vandaag vertrek om 7 uur, na een tas koffie op het Santiagoplein in Estella. Ik wandel de stad uit op zoek naar de route.

Cipressen voor HansOude kerk en Albergue

En we beginnen meteen stijgend langs Ayegui waar we van de weg afgaan en onmiddellijk de wijnvelden van Bodegas Irache tegenkomen. Wijn geteeld door monniken en waar je wijn kan drinken van de wijnfontein ik laat dit aan mij voorbij gaan maar medepelgrims kunnen het wel smaken om 7:45 uur.

Bodegas IracheWijnfonteinKlooster Bodegas Irache
ik wandel verder langs veldwegen stijgend en dalend, het lichaam begint de routine te kennen. Ook voel je steeds je lichaam beter aan, je tempo stappen, vertragen, dorst, je leeft volgens de signalen van je lichaam. Ik nader Azqueta en heb honger dus tijd voor ontbijt.Stadje

Wijnranken
De temperatuur is rond de 27 grafen het valt wel mee. Vandaag zijn er duidelijk meer pelgrims op de baan en je ziet en hoort ze voor of achter je, nu en dan maak je een praatje vooral over de hitte.

Fontein des doodsFontein des doodPortal de Castillo, Santa Maria kerk

We naderen Villamayor de Monjardin. En dan hebben we voor 12 km tot aan Los Arcos geen horeca of waterbron, mijn drinkbussen zijn goed gevuld. Ik loop nog even de koele kerk binnen die uitblinkt in eenvoud.

Kerk eenvoud

Kerk
We wandelen, puffen, voelen de zon branden op de open veldwegen, een boom om de 2 a 4 kilometer biedt schaduw, ook al moet je hem nu en dan delen, mijn water voorraad wordt goed aangesproken en braambessen langs de weg bieden ook wat sap.

Veldweg

Na 2,5 uur kom ik aan en loop door naar de Albergue die gerund wordt door het vlaams compostelagenootschap, het is 12:30 uur.

Een douche en kledij wassen later loop ik even het stadje in, het zijn Patroonsfeesten en er gaat een optocht door de stad.

Vanavond om 18:00 uur lopen de stieren door de straten kijken of we een glimp kunnen opvangen.

Portal de Castillo, Santa Maria kerkPatroonsfeestenPatroonsfeestenPatroonsfeestenPatroonsfeestenPatroonsfeestenPatroonsfeesten
warme groeten

1. Christel:
    20 augustus 2023
    Weer hele mooie foto's gr x
  2. Saskia Landuyt:
    Dankjewel
  3. Landuyt Laurent:
    Niet met de stierenvechten
  4. Saskia Landuyt:
    20 augustus 2023
    Nee nee ga dat die beestjes niet aandoen 😂😂
  5. LUT:
    20 augustus 2023
    Wij zijn vandaag naar Zeebrugge geleden om vis te kopen bij Saskia....het was druk maar alles verliep gesmeerd...slaap maar op je 2 oren...
    Maar opgepast van die stieren...
  6. Saskia Landuyt:
    20 augustus 2023
    Voor de stieren sta ik veilig.
    Is leuk om te horen, was toch even loslaten.
    Groetjes
  7. Jan De Rijcke:
    20 augustus 2023
    Terwijl wij in onze luie zetel zitten te liggen, genieten wij ook nog van je nauwkeurige beschrijvingen en mooie foto's van je veel eisende en onvergetelijke tocht naar Compostella...
    Met veel dank Saskia !
  10. Saskia Landuyt:
    👍📸
  11. Luc Soete:
    27 augustus 2023
    Hmmm ik kijk uit naar morgen.
  12. Saskia Landuyt:
    27 augustus 2023
    Eerst maar even van vandaag genieten 😉