Stapdag 3 Burguette tot aan Villava 36 km

17 augustus 2023 - Villava, Spanje

Na een nacht van weinig slaap en vooral vroeg op om 6 uur in de donker vertrokken. Met mijn lichtje in aanslag het eerste uur, vooral door bos gestapt. Voelde eerst onwennig maar de ochtend stilte is ook mooi en dan voelt men de zon opkomen.

Wegwijzing Espinal in de vroege ochtend Omhoog tussen velden en bossenOmhoog tussen velden en bossenVeld

Rond 8 uur gepicknickt aan de kerk in Bizkaretta.

Kerk

Dan het pad verder gezet door mooie bossen in de Pyreneeën, stijgend en dalend maar toch in de koelte van de bomen. De afdaling naar Zubiri is ene met hindernissen en steil omlaag. Een geluk met mijn wandelstokken om de slagen op te vangen.

TerugblikVeldwegDiepegleuven afdalingDiepe gleuven afdalingPeunto de la Rabia, brug van de hondsdolheid

Na een tas koffie en wat water stap ik door, ik heb beslist om er nog 18 km aan te breien dan zal ik moe genoeg zijn om goed te slapen en heb mezelf ook een kamertje geboekt in een hostel.

Ook nu blijf in stijgen en dalen langs een rivier, maar nu en dan is er geen bescherming van de bomen en voel ik de zon branden. Water water water om te drinken en om hoofd en tshirt nat te maken, god dank voor mijn zonnehoed👒👒

ZubiriMagnesiumfabriekLa Abadia, de abdijBoswegRivier de ArgaAfdalingOud kloosterVeldwegPeunto dela Trinidad

Rond 16:30 kom ik dan via de rivier Villava binnen waar ik vanacht overnacht nog vlug een stempel gehaald bij Trinidad de Arre en ondertussen het kerkje bezocht

Arreko Trinitatearen BasilikaArreko Trinitatearen BasilikaArreko Trinitatearen Basilika

1. Jan De Rijcke:
    17 augustus 2023
    Proficiat Saskia, 36 km = kilometervreter; dringend voeten onderhouden en dikke doken...
  2. Saskia Landuyt:
    17 augustus 2023
    Altijd een beetje overdrijven he voeten worden dagelijks gesoigneerd
  3. Christel:
    17 augustus 2023
    Super gewandeld veel mooie foto's je goed verzorgen is een must veel gr
  4. Saskia Landuyt:
    Dat doe ik hoor
  5. Landuyt Laurent:
    17 augustus 2023
    Super foto's verzorg u het is een fijn moment in uw leven en gij kunt dat mijn hoed af voor u vele knuffels van hilda
  6. Saskia Landuyt:
    Dankjewel xxx
  7. Claudia:
    17 augustus 2023
    De zon heeft je al een voorsmaakje voor de graanschuur van Spanje binnen enkele dagen. Hou maar het hoofd koel. BTW hoe is het met het eten?
  8. Saskia Landuyt:
    18 augustus 2023
    Dat was ook mijn gedacht.
    Eten lukt wel hoor alleen de eerste dag moeilijk. Nu heb ik noodrantsoen tonijn en sardines op olijfolie en koop ook altijd wat salami of hesp dus het lukt wel
  9. Luc Soete:
    18 augustus 2023
    Dat is een serieuse stapdag geworden .... al meteen tot bijna Pamplona.
    Ik bemerk weinig andere pelgrimmers ...
  10. Saskia Landuyt:
    18 augustus 2023
    Ik wou gisteren echt doorstappen vandaar, idd het is zeker niet druk meestal loop ik alleen en ik vind dat ook echt niet erg
    Nu komt het voor jou ook dichtbij
    En ben je er klaar voor, niet te zenuwachtig ?
    In elk geval buen camino en geniet ervan
  11. Luc Soete:
    18 augustus 2023
    Zondag vertrek ik richting SJPdP. Toch wel een beetje zenuwen hoor.
  12. Saskia Landuyt:
    18 augustus 2023
    Orisson is dan goed om te ontstressen