Stapdag 2 Orisson via Roncesvalles naar Burguete

16 augustus 2023 - Burguete, Spanje

Na een goede nachtrust en ontbijt ol 7:30 vertrokken, vandaag wordt terug klimmen van 780 meter naar 1460 meter. Het is mistig en bewolkt bij vertrek maar toch geniet ik van de omgeving en de geluiden, vooral de bellen van de koeien, schapen en paarden zijn te horen. Ze zijn dan ook de enige die ik bijna tegenkom gedurende mijn klim,

Koe in PyreneeënPaardZon komt door in Pyreneeën Weg in Pyreneeën

Col Bernadette
Na een 2 uur stappen komt de zon langzaam door de wolken en van ik van de ene mooie postkaart in de andere ik wil voortdurend foto’s maken ook al kan je de magie niet vastleggen. These hills are a live with the sence of joy. Je voelt puurheid, geluk, rust, magie. Nu en dan sta ik met open mond vol verbazing als een klein kind.

Col bernadetteCol BernadettePyreneeënPyreneeën

Col Leopard
En terwijl je je ogen uitkijkt kom je terug op adem.

Dan kan de afdaling richting Roncesvalles beginnen, het monnikenklooster zie je liggen tussen de bomen in het dal.

Col leopardAfdaling richting RoncesvallesMonnikenklooster Roncesvalles

IMG_2757
Na een lichte lunch stap ik een 2 km verder doe wat boodschappen (noodrantsoen) en zit nu op een bankje in het park te schrijven. Straks nog een kwartiertje stappen en we zijn er voor vandaag.

Park Burguette

Bon dia xxx

1. Versluys jozef:
    Natuur is zo mooi
  2. Saskia Landuyt:
    🐂🐏🌲🪸👌🏻
  3. Laurent:
    16 augustus 2023
    Veel plezier dat alles goed is met je zie wel
  4. Saskia Landuyt:
    😉😉
  5. Jan De Rijcke:
    16 augustus 2023
    Een hele dikke merci Saskia, wij als volgers genieten van je beeldmateriaal en je uitdrukkingsvermogen.
    Het is zoals Paris Match : de woordkeuze en de schok met de foto's....
    Thanks a lot !
  6. Saskia Landuyt:
    🙏🏻🙏🏻
  7. Christel:
    16 augustus 2023
    Zo'n mooie foto's geniet ervan gr uit het thuisfront
  8. Saskia Landuyt:
    👍❤️
  9. Kaat:
    Prachtige foto's!
    En heb je goeie slaapplaatsen?
  10. Saskia Landuyt:
    Tot nu toe wel hoor maar nog pas mijn 3de nacht he
  11. Luc Soete:
    Hola,
    De eerste hellingen al voorbij en meteen doorstappen voorbij Roncevalles👍. (Er zijn blijkbaar niet veel medestappers te
    zien …) Hoe viel de refuge Orisson mee?
  12. Saskia Landuyt:
    16 augustus 2023
    Ik was bij de vroege vogels, Orisson viel heel goed mee een leuke plaats vooral achteraan in de tuin
  13. Marie-Paul Demeyer:
    16 augustus 2023
    Prachtige foto's ! Je kan haast de stilte van de natuur voelen en mee van genieten! Het allerbeste!
  14. Saskia Landuyt:
    🙏🏻🙏🏻
  15. Kaat:
    16 augustus 2023
    Ik hoop dat je een vlotte camino hebt , de streek is prachtig. Ik zou dat ook willen kunnen , vind ik zo fantastisch, dat je zo goed kunt wandelen xxx
  16. Saskia Landuyt:
    ❤️😘
  17. Marijke:
    16 augustus 2023
    Wij hoorden bij Saskia dat je het goed hebt en dat alles goed verloopt. Prachtige foto's en zo rustig genietend van al het moois. Bij Saskia verloopt het prima, top bediening😉
  18. Saskia Landuyt:
    17 augustus 2023