Dag 0 en dag1 :treinreis en etappe SJPP - Orisson

15 augustus 2023 - Orisson, Frankrijk

Maandag 14/8 met trein van Duinbergen naar Brussel-Zuid, Thalys naar Paris Norde, even een taxi naar Paris Montparnasse, TGV naar Bayonne om dan de trein te nemen naar Saint Jean Pied de Port. Terwijl het landschap langs mij raast, razen de gedachten door mijn hoofd. Eindelijk is het zover, het avontuur kan beginnen, ben ik er klaar voor ? Toch een beetje bang voor het alleen zijn …, misschien maar dat komt wel goed, ik ben goed gezelschap 😂

Na het inchecken eerst langs het pelgrimsoffice, eerste stempel is een feit. En dan even de stadje verkennen, eten en slapen

TreinritStadjeSint jacobspoortKerkIMG_2682

IMG_2686
Deze morgen zo al steeds op 5 uur wakker nog wat gelezen om dan te douchen en me klaar te maken.

Van mijn plan om eerst nog even door het stadje rond te wandelen en dan om 9 uur te vertrekken voelt niet goed dus ga ik om 7 uur op pad en het wordt klimmen wanneer ik besef dat ik al om 9 uur op mijn slaapplaats zal aankomen zet ik me even in de natuur om alles op te nemen , te vertragen want dat is een stuk mijn bedoeling.

Route napoleonRoute napoleonRoute napoleon

Route napoleon
Na  een kleine 3 uur ben ik toch ter plaatse en de rest van de dag moet er niets dan genieten op mijn berg. Boven de wolkse groeten Saskia

Route napoleonRoute napoleonRoute napoleonRoute napoleonRoute napoleonRefuge Orisson slaapplaatsView from refuge

1. Claudia:
    15 augustus 2023
    Geniet maar van je berg en doseren zal je wel komen.
  2. Saskia Landuyt:
  6. Saskia Landuyt:
    Doe ik met volle teugen
  7. Duchateau Michel:
    15 augustus 2023
    Hallo Saskia ! Hier een van je cliënten, Dr. Michel Duchateau.
    Het is heel moedig wat je doet en Ik wonder je. !
    Zorg goed voor je voeten !
    ->Neem een koude douche bij de Hotel (?), de refuge elke avond, van de knie tot de enkel, gedurende 15 tot 20 minutes<- (du genou an talon).
  8. Saskia Landuyt:
    15 augustus 2023
    Ik zal me zeker goed verzorgen dank voor de tip
  9. Versluys jozef:
    15 augustus 2023
    Hoe bezig viskotje in veilige handen geniet er maar van wat de natuur te bieden geeft
  10. Saskia Landuyt:
    👍👍
  11. Versluys jozef:
    15 augustus 2023
    Hoe bezig viskotje in veilige handen geniet nu maar wat nahuur te bieden geeft
  12. Christel:
    Super geniet ervan
  13. Saskia Landuyt:
    Doe ik met volle teugen
  14. Jan De Rijcke:
    15 augustus 2023
    Zeer dankbaar om je bewonderaars te laten delen in al het moois dat je waarneemt en aanvoelt.
    Ik zie het als een geslaagde voetbalmatch; goed begonnen is half gewonnen...
    Doe zo voort...
    Thanks !
  15. Saskia Landuyt:
    🚶‍♀️😎
  16. Luc Soete:
    15 augustus 2023
    Hey Saskia, eerste helling al verwerkt . Wellicht ben je de Col Lepoeder nu ook al voorbij. Het weer ziet er ook best aangenaam uit. Heel mooie foto’s
  17. Saskia Landuyt:
    15 augustus 2023
    Nee Luc ik blijf overnachten in Orisson, doordat het de laatste weken druk was in de winkel dan gisteren een ganse dag rijden koos ik om de tocht in 2 te delen. Vandaag genoten van de rust in de bergen
  18. Luc Soete:
    15 augustus 2023
    Oei idd dagje gemist. Ik heb ook de tussenstop in Orisson geboekt.
  19. Saskia Landuyt:
    16 augustus 2023
    Super zeker van genieten ideaal om de rust te vinden
  20. Marie-Paul Demeyer:
    15 augustus 2023
    Geniet er maar van, Saskia !
  21. Saskia Landuyt:
    16 augustus 2023