Stap dag 30: Ribadiso de Baixo - Pedrouzo 23 km

14 september 2023 - Pedrouzo, Spanje

Rond 7 uur vertrokken al na 3 km ben ik in Arzùa. Tijd voor een glas melk en een expresso. En dan kunnen we beginnen richting voorlaatste stop.

De herfst is te voelen, te zien en te ruiken, een prachtige kleurenpallet die al je zintuigen bespeelt. De ochtend nevelig en vochtig bij dag wordt het 25 graden. Wat wil een mens nog meer.

IMG_4361IMG_4362IMG_4363
Ik ben de grote menigte voor vandaag, het is hetzelfde patroon van velden, dorpjes en bossen. Met kastanjebomen, eiken en eucalyptusbomen.IMG_4366IMG_4366IMG_4364IMG_4371

IMG_4372
Ook de bloemenstruiken zijn prachtig.

IMG_4375IMG_4376

IMG_4367
Alles begint vertrouwd te voelen, maar vandaag wordt het extra genieten want morgen lopen we Santiago de Compostela binnen met alles wat het inlopen van een groot stad met zich meebrengt. Maar dat is voor morgen nu nog even hiervan genieten.

IMG_4369IMG_4379IMG_4380

IMG_4381
Na 23 kilometer ben ik er, was bijna het dorp voorbij. Ik steek google maps aan om de albergue te vinden. Passeer een vleesrestaurant, onthouden voor straks en blijk ik achteraf bijna toertje blok te hebben gemaakt.

Het is 12:15 en de  albergue gaat om 13 uur open. Even checken waar je hoort in de wachtrij en dan schoenen uit, sandalen aan.

Na het inchecken, douchen, de was doen en dan een mooi stuk vlees gaan eten.

IMG_4382
En ja alles was op 🙃🙃.

Nu tijd voor rust. En morgen de eindetappe.

1. Christiane vanhoutte:
    14 september 2023
    Terug genieten van je mooie foto’s in gedachte reis ik mee morgen de eindstreep Saskia je mag terecht fier zijn op je prestatie benieuwd naar morgen
  2. Saskia Landuyt:
    14 september 2023
    Graag gedaan en bedankt voor je gezelschap
  3. Jan De Rijcke:
    14 september 2023
    Wat een pracht van foto's. Ik heb een beetje spijt dat je verhalen tot Compostella morgen aflopen...
    Als ge nog plaats hebt in je knapzak neem een beetje droge bladeren van de EUCALYPTUS boom mee om op te warmen en frisse ontsmettende lucht in te ademen ?
    Met veel bewondering en dank morgen uitbollen tot Compostella...
  4. Saskia Landuyt:
    14 september 2023
    Graag gedaan, en bedankt voor je gezelschap
  5. Claudia:
    Wow
  6. Christel:
    14 september 2023
    Wat is het toch snel gegaan ,nu nog genieten van de kust wandeling we volgen hoor,nog een fijne avond en tot morgen x
  7. Saskia Landuyt:
    14 september 2023
    Graag gedaan en bedankt voor je gezelschap xxx
  8. LUT:
    Halleluja 💪🙌💪🙌💪🙌
  9. Saskia Landuyt:
    🙏🏻🙏🏻🙏🏻
  10. Johan:
    Topprestatie van jou !
    Ga je nog door naar Finéstre ?
    Kop op. Nog een duwtje en je hebt gedaan wat velen al tevergeefs geprobeerd hebben👍👍👍🍾🥂
  11. Saskia Landuyt:
    14 september 2023
    Ja ik stap nog verder dankjewel
  12. Luc Soete:
    14 september 2023
    Geniet van de aankomst. Kom je alleen aan of ben je in gezelschap?
  13. Saskia Landuyt:
    14 september 2023
    We zijn wel met een paar dat wel vaak tegenkomen die morgen eindigen. Maar ieder stapt alleen
  14. Duchateau Michel:
    Bravo !
  15. Saskia Landuyt:
    15 september 2023
    Bedankt om mij te vergezellen
  16. Duchateau Michel:
    15 september 2023
    Beste Saskia, Ik herlees je verhaal Ribadiso -> Pedrouzo.
    Je verhaal is fascinerend, begrijp ik nu, omdat ik je elke dag 95% van je proza ​​voorlees.
    Je bekwaamheid is zeer achtenswaardig. Moed voor het einde van de reis. Michel Duchateau.
  17. Saskia Landuyt:
    15 september 2023
    Dankjewel voor de fijne woorden
  18. Nadia:
    15 september 2023
    het zag, ziet er allemaal prachtig uit, een hele dikke pluim voor wat je doet
  19. Saskia Landuyt:
    👍👍
  20. Marijke:
    15 september 2023
    Je was als een vis in het water! Het is je allemaal zo goed afgegaan, mijn respect hoor! Ik wist niet dat Spanje zo mooi was en straks naar de kust zal je ervaren hoe groen het daar is. Nu eerst de grote stad, de kroon op de taart en dan nog even door. Maak een mooie foto van een haven met zeilbootjes voor ons😉
  21. Saskia Landuyt:
    Dankjewel, zal ik doen