Stap 29 : Airexe - Ribadisco de Baixo 33,5 km

13 september 2023 - Arzúa, Spanje

Vanmorgen vertrokken om 6:30 vooral naast de baan richting Palas de Rei.

IMG_4314
Tijd voor koffie en een groot glas melk. Het is ondertussen 8:30 en ik voeg me weer in de menigte. Ik begroet iedereen en krijg nu en dan antwoord terug. We lopen door bossen, langs velden, door dorpjes. Het is vooral gedachteloos stappen tussen de menigte.

IMG_4325IMG_4327IMG_4328IMG_4326IMG_4329IMG_4330

IMG_4331

Als ik juist voor Melide een foto maak van de brug hoor ik Vlaams.

IMG_4333IMG_4334
Even de meisjes op de brug aanspreken, het is een mama die samen met haar 3 dochters van Sarria naar Santiago de Compostela stapt. Papa zorgt voor bagage vervoer. Ze stellen vragen over hoe de rest van de camino was. We lopen samen verder tot ik afscheid neem om te lunchen. Na Melide terug bossen, velden, klimmen en dalen.IMG_4336IMG_4337IMG_4339IMG_4340IMG_4341IMG_4342IMG_4344

IMG_4345
Dan wandel ik Renske voorbij en ze spreekt me aan, zij is Nederlandse. We wandelen de volgende 5 kilometer samen verder tot zij op haar eindbestemming is, ik heb er nog 5 voor de boeg. Het blijft stijgen en dalen en ben blij als ik mijn laatste daling inzet. Ik passeer mijn laatste paal voor vandaag, 41,454km.

IMG_4347

En dan wacht een beloning van een albergue aan het water. Inchecken, schoenen uit en met mijn voeten in het ijskoud water.

IMG_4349IMG_4350

IMG_4351

En na de douche, rusten en genieten van de omgeving.

IMG_4352IMG_4353IMG_4355IMG_4358

1. Laurent Landuyt:
    13 september 2023
    Het zal plezierige zijn je doel bereikt te hebben we wachten op je thuiskomt opa
  2. Saskia Landuyt:
    13 september 2023
    Vrijdag in Compostela daar blijf ik 2 dagen en zondag ga ik dan verder naar zee, heb mijn vliegtuig volgende week vrijdag
  3. Christiane vanhoutte:
    13 september 2023
    Rust nu maar uit en geniet van de avond terug hele mooie foto’s bijna je eindbestemming bereikt gr
  4. Saskia Landuyt:
    Zal ik doen
  5. Claudia:
    13 september 2023
    Net als Opa kijken wij ook reikhalzend uit naar je thuiskomt na een ongelooflijk avontuur, prestatie. Die menigte is al een voorproefje van de bewoonde wereld de hechtische wereld waar je voor jouw camino bent uitgestapt. Geniet van de laatste dagen
  6. Saskia Landuyt:
    13 september 2023
    Had ik ook gedacht van die menigte vandaag. Maar straks nog 5 dagen in de rust voor het naar huis komen. Xxx
  7. Marie-Paul Demeyer:
    13 september 2023
    Geniet er nog van!!!! Wat moet dat een verrijking zijn op alle gebied ! Hoeveel km zal je dan gewandeld hebben als je aankomt vrijdag??
    Ik kijk er naar uit om je weer te zien!
    Hartelijke groeten!
  8. Saskia Landuyt:
    13 september 2023
    Tussen de 780 en 800 kilometer en dan volgende week nog eens 110 km dus in totaal 900 km
  9. Duchateau Michel:
    13 september 2023
    Geweldig Saskia, ik ben heel blij voor je ! Binnenkort het einde van de inspanning, van het toerisme, de Zee !
    Vanaf nu heb je een bijzondere wandelreis achter de rug ! Hoeden af !
    « Chapeau bas » Votre parcours est extraordinaire !
    Michel DUCHATEAU
  10. Saskia Landuyt:
    Dankjewel
  11. Christel:
    13 september 2023
    Weer prachtig foto's en een fikse wandeling we kijken ook al uit naar je thuiskomst, en slaapwel vannacht xfijne avond
  12. Saskia Landuyt:
    Slaapwel 👍👍
  13. Leen Van Imschoot:
    Dag Saskia,
    Dat ijskoude water zal deugd gedaan hebben en misschien ook wel het ‘Vlaams’ onderweg….
  14. Saskia Landuyt:
    Beiden waren inderdaad aangenaam
  15. Jan De Rijcke:
    14 september 2023
    Die vele te voet afgelegde kilometers op eigen kracht in zeer moeilijke omstandigheden doen duizelen.....
    Daarbij komt als uit het niets het enorme werk van foto's nemen ,teksten met veel betekenis schrijven en alles in eigen beheer. Als Arnaud Houben dit te weten komt valt hij van zijn stoel....
    Nogmaal CONGRATULATIONS en veel dank om je uitzonderlijke prestatie te mogen meebeleven !
  16. Saskia Landuyt:
    😂👍👍