Stap dag 17 Terradilos de los Templarios - calzadilla de los Hermanillos 26,5 km

31 augustus 2023 - Calzadilla de los Hermanillos, Spanje

Vanmorgen zoals elke ochtend vroeg uit de veren. Maar gisteren heb ik mij in de Albergue mis stapt, treetje niet gezien, en vandaag pijn in bovenbeen, quadriceps staat gespannen. We zien wel hoe ver we geraken vandaag.
Ik beslis in elk geval mijn tempo wat te vertragen en dat lijkt te helpen.

Mits de vage pijn is het toch volop genieten, de maan schijnt geweldig, ik heb in de velden helemaal geen licht nodig. Wat een aangenaam gevoel.

IMG_3494
Ik passeer Moratonos en San Nicolás del Real Camino. Beide dorpen slapen nog, maar in dat laatste loop ik Georges tegen het lijf we wandelen een klein beetje samen maar gaan dan elk alleen verder.

Terwijl de maan in sterkte afneemt en langzaam ondergaat komt de zon prachtig op. Wat een magisch gevoel.

IMG_3495IMG_3498IMG_3500

IMG_3501
Voor ik de poort van Sahagùn binnen wandel, bereik ik een oude kapel de  Ermita de la Virgen del Puente. Elk jaar is er een bedevaart naar deze kapel op 25 april, waarbij er brood en kaas worden gegeten en karakteristieke dansen worden uitgevoerd. Er is ook een mooie rustplaats.

IMG_3502IMG_3506IMG_3505 De poort van SahagùnIMG_3504

Terwijl ik wat rust haalt Georges me in en vraagt wat er scheelt, ik vertel van mijn bovenbeen en krijg onmiddellijk een pleister met zalf dat ik moet aanbrengen,. Dit noemen ze dan een engel van de Camino. Het heeft toch wat soelaas maar ik spring straks toch even de apotheek binnen.

In Sahagùn drink ik een koffie, koop ik kine-tape bij de apotheek, en doe boodschappen voor vandaag en morgen. Dan ontbijt ik en tape met behulp van youtube mijn bovenbeen.

IMG_3525
Tijd om langzaam verder te stappen. Straks wat ijs en zondag in Leon waarschijnlijk een rustdag.

IMG_3507IMG_3508 IMG_3510IMG_3511

Vanaf Sahagùn zijn er 2 mogelijkheden ofwel stap je de gewone weg dicht bij de baan ofwel stap je een oude Romeinse weg die je een stuk wegvoert van de baan en waar je weinig mensen en stadjes tegenkomt. Ik kies voor de 2de optie, vandaar de vele boodschappen.

IMG_3512

Na 4 kilometer kom je aan de splitsing, ik volg de weg naar Calzado del Coto, en moet daarvoor de snelweg oversteken in het stadje is alles dicht dus stap ik verder.

Na het laatste huis zijn er alleen velden en een brede aardeweg.

IMG_35132F20312C-5520-450E-A8FC-95ECB9FC17CCIMG_3516IMG_3517IMG_3519
Zo stap ik 7 km zonder iets of iemand tegen te komen. De zon schijnt maar de temperatuur is dragelijk. Wat een rust, zo een mooie stilte. Stilte is het niet want de natuur maakt geluiden, vogels die tsjilpen, kikkers die kwaken, een takje dat breekt, een dier dat weg glipt.
Tussen een paar bomen is er een rust plek. Ook al moet ik nog maar 2 km verder toch zet ik me even neer, drink wat water en vul mijn drinkbussen met heerlijk bronwater.IMG_3521

IMG_3524
Ik wandel mijn laatste kilometers en kom Calzadilla de los Hermanillos binnen. Ik kies om in de Albergue Peregrinos te slapen (er zijn ook nog 2 hostels). Het is een Albergue op Donativo, je geeft wat je wilt, ik geef een gemiddelde prijs.
Schoenen uit en eerst ijs op het bovenbeen.
Vanmiddag wordt het rusten met een lekkere tas koffie.

IMG_3526IMG_3527IMG_3528

En blijkbaar heb ik heel de Albergue voor mij alleen😂.

1. Christel:
    31 augustus 2023
    Verzorg je maar goed weer een fijne wandeling met mooie foto's gr van ons x
  2. Saskia Landuyt:
    Zal ik zeker doen
  3. Mirjam:
    31 augustus 2023
    Doe maar voorzichtig hé...heel tof om je mee te volgen. xxx
  4. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Ja hoor zal me soigneren 😉
  5. Claudia:
    31 augustus 2023
    Het was een reuze blauwe maan die je deze ochtend vergezelde. Voorzichtig he en verzorg je. Terug supermooie foto’s 😘
  6. Saskia Landuyt:
    Doe ik hoor
  7. Laurent Landuyt:
    31 augustus 2023
    Dag Saskia hier hilda doe maar op het gemak zoals ze in Antwerpen zeggen zoveel langer kunnen we genieten van uw toprelaas over zo een fantastisch beleven om nooit meer te vergeten nog vele knuffels. Voor u van mij
  8. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Zal ik zeker op t gemak doen
    Dikke knuffel terug
  9. Carina en Noël:
    31 augustus 2023
    Hallo Saskia, volgens mij zit je al over de helft. Ik denk dat je al 423,7 km heb. De zo voort, je bent een sterke madam en verzorg je goed. Een dagje rust zondag zal nodig zijn, dan kan je er weer tegenaan. Vele groetjes
  10. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Inderdaad ik zit tussen 420-430 kilometer. Inderdaad een dagje rust zal goed doen
  11. Christiane vanhoutte:
    31 augustus 2023
    Oei hopelijk vlug beterschap verzorg je goed hè en op het gemak eens een dagje rust gr
  12. Saskia Landuyt:
    Dagje rust is geboekt 👍
  13. Mathieu:
    31 augustus 2023
    Oh Saskia kalm aan , even rust … je geraakt er , met al je verhalen , gedrevenheid en doorzettingsvermogen komt het goed … verzorg je , tot morgen lieve groet Nina Limburg
  14. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Vandaag veel ijs gelegd en goed gerust, rustdag voor zondag is geboekt 👍
  15. Marie-Paul Demeyer:
    31 augustus 2023
    Wat ben je kranig, Saskia... Verzorg je maar goed, hé! Eerst wat rust en dan (zoals ik je ken...) moedig verder ! Ik blijf je heel geïnteresseerd volgen! Groetjes!
  16. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Ik ga me zeker goed verzorgen, en rust dag is geboekt 👍
  17. Mathieu:
    31 augustus 2023
    Top , goed gedaan 👍 fijne avond , nacht morgen wordt een nieuwe uitdagende dag ! Geluk !
  18. Saskia Landuyt:
    👍❤️
  19. Luc Soete:
    31 augustus 2023
    Het is heerlijk zo een landschap binnen te stappen met enkel een volle maan als schijnsel en dan even later omkijken en de zon zien opkomen, dit kan je nergens bij ons nog. Geen lichtpollutie , geen verdomd geraas van auto’s
  20. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Inderdaad, was magnifiek heb er ook echt van genoten
  21. Luc Soete:
    31 augustus 2023
    Ik stuur je nog een wetenswaardigheidje via e-mail…
  22. Philippe en Jarin:
    31 augustus 2023
    Waaaaw Saskia wat jij presteert… 🎩 af! Ik heb jouw reeds afgelegde route vandaag in detail bekeken en ik werd heel stil. Niet alleen de wondermooie landschappen en verhalen die je beschrijft en fotografeert, maar tevens je inzet en passie die je beleeft, laten een diepe indruk achter. Je doet het maar telkens opnieuw en vooral op je eentje, ik zou dat echt niet kunnen, dus alleen maar waaaaaaaw. Go on , rustig op jouw tempo, ook al vraagt je lichaam extra rust, je komt heel dichtbij naar je streefdoel, stap per stap, en hopelijks met een extra vleugje van diegenen die met je meestappen in gedachte…. Superwoman de eindstreep komt eraan👍🍀👏👊
  23. Saskia Landuyt:
    1 september 2023
    Bedankt voor de fijne woorden. Rustdag is gepland voor zondag in Léon. Vandaag is het been veel beter, dus we komen er wel. Groetjes
  24. Duchateau Michel:
    31 augustus 2023
    Loop niet het risico dat uw spieren scheuren, aarzel niet om twee of drie dagen te eten en te rusten in een comfortabel hotel ! Zoals Pierre de Coubertin, de uitvinder van de Olympische Spelen, zei: “Het belangrijkste is om deel te nemen! ".
    Nu, lieve Saskia, je hebt je moed al getoond !
    Michel Duchateau.
  25. Saskia Landuyt:
    1 september 2023
    Beste mijn rustdag is gepland voor zondag en vandaag en morgen nog 2 kortere stap dagen. Gisteren goed gerust, veel ijs opgelegd en bovenbeen is in getapet. Ook veel eiwitrijke voeding gegeten. Is vanmorgen al veel beter. Zeurende pijn is weg.
    We houden ons de komende dagen rustig. Bedankt
  26. Philippe en Jarin:
    Karin bedoelde ik ipv Jarin , Philippe is diegene die gek is op levende 🦀 . 😏
    Ik zeg al lang: ik zou oóóóit eens een stukje van de campina willen wandelen maar wat jij presteert Saskia, de afstand en vooral op je eentje, dat zou in niet kunnen. Echt super, super respect!
    🤞🤞🍀🍀🍀 de volgende dagen!
  27. Saskia Landuyt:
    1 september 2023
    Als je dat wil doen Philippe zeker niet nalaten en hoeft zeker niet alleen is een heel mooie ervaring.
    De groeten aan Karin
  28. Philippe en Karin:
    1 september 2023
    Ik Karin zeg altijd dat ik een stukje zou wandelen, Philippe zou dit nooit doen.
    Goed te lezen dat je been weer beter is! Geniet ook van je rustdag in Leon!
  29. Saskia Landuyt:
    1 september 2023
    Karin dan moet je dat eens inplannen.
    👍👍
  30. Jan De Rijcke:
    3 september 2023
    Mede door je mediische kennis en verleden is je herstel op goeede weg samen met een ongelooflijke moed.
    Proficiat en dikke merci Saskia SUPERSTAR !
  31. Saskia Landuyt:
    3 september 2023
    En vandaag een dag rust was welkom