Stap dag 16 Caririón de los Condes - Terradilos De Los Templarios 27 km

30 augustus 2023 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

Maar eerst zo als beloofd verslag van gisterenavond.
Ik verbleef in Albergue Parroqual Santa Maria, een Albergue die gerund wordt door Nonnen maar die zijn juist 3 weken op retraite. Hun taak werd overgenomen door vrijwillegers van de Kerkgemeenschap. Om 17:30 werd er gezongen, de vrijwilligers en de pelgrims kwamen samen en tussen de liederen door vertelde elke pelgrim, wie hij was van waar hij kwam en waarom hij naar Santiago de Compostella wandelde,

Er werd gelachen en geweend, gezongen en geklapt het was een moment vol samenhorigheid die de ganse avond zou meegenomen worden.
Nadien was er een mis met de pelgrimszegen en nog een extra lied bij De heilige Maria.

Ook al verstond ik het niet het was toch een moment van bezinning.

Na de mis werden de tafels gedekt, er was een reuze pot met spaanse look soep. En de pelgrims hadden ook hun best gedaan: kazen, charcuterie, brood, meloen en meer dan voldoende wijn ( gelukkig was er ook water😀)

Er werd gegeten en gebabbeld en als afsluiter werd er gezongen. Iedereen ging moe maar voldaan gaan slapen.

IMG_3470

IMG_3471
Ook al was het later gisterenavond vanmorgen om 5:20 toch terug wakker. Klaar maken en om 6:30 op stap.

En vandaag loop ik verkeerd aan een kruispunt sla ik links af en er staat weliswaar een pijl, samen met een Spanjaard loop ik een goede 800 meter en dan haal ik toch even mijn kaart boven, en ja hoor we moesten rechtdoor. De Spanjaard loopt verder ik keer terug, heb geen zin om 15 km langs een grote baan te lopen. Het worden er vandaag dus 28,6 ipv 27 km,

In het eerste stuk van 17 km kom je geen enkel dorpje of stad tegen enkel velden en bomen, of toch ongeveer halverwege is er een ontbijt zaak ik stop voor een koffie.

IMG_3472IMG_3473IMG_3474IMG_3477

En dan zet ik mijn tocht voort, langs de Spaanse velden. Ik geniet van de warmte van de zon, de mussen die heen en weer vliegen en van de eindeloze vlakte. Het in de verte turen afvragend als er daar iemand loopt.
Vandaag zie ik ook bijzonder veel fietsers op pad. Op de meseta nemen we misschien wel dezelfde baan. Na 3 uur stappen beslis ik dat het tijd is om te ontbijten, spiegelei met spek 😋.

Het is nu nog 10 kilometer wandelen van Calzadilla de la Cuesa.

IMG_3478IMG_3479

IMG_3480

We passeren enkel nog het dorpje Ledigos.

IMG_3484

IMG_3485

En na een groot 6 uur bereik ik Terradillos De Los Templarios, is een stadje dat toebehoorde aan de Orde van de Tempeliers, de ridders van de orde stonden in voor de veiligheid van de pelgrims. Hier stop ik mijn etappe en verblijf in Albergue Jaques de Molay, genoemd naar de laatste grootmeester van de Orde die stierf op de branstapel in 1314.

IMG_348618838A72-177B-4090-9B31-6A1C1ACA567C
En nu  benen omhoog en rusten …

1. LUT:
    Het wordt steeds indrukwekkender...👌👍👌👍
  2. Saskia Landuyt:
    😉😉
  3. Claudia:
    30 augustus 2023
    Het stuk waar je voor vertrek schrik voor had blijk je goed te verteren. Je hebt natuurlijk ook geluk met het weer. De hoogvlakte betoverd je en wie weet jij ook wel de hoogvlakte.
  4. Saskia Landuyt:
    30 augustus 2023
    Het is wel echt betoverend maar inderdaad de weergoden zijn ons hier welgezind, we hebben dan natuurlijk wel al een hittegolf ter verduren gehad.
  5. Christel:
    30 augustus 2023
    Weer een super traject x
  6. Saskia Landuyt:
    👍👍
  7. Christiane vanhoutte:
    30 augustus 2023
    Na al die dagen stappen zie je er heel goed uit prachtige foto’s en video’s chapeauhoor doe zo voort gr uit heistop naar de volgende verslag
  8. Saskia Landuyt:
    30 augustus 2023
    Dat is het verschil tussen fysisch moe zijn maar mentaal de rust te vinden.
    Dankjewel
  9. Marie-Paul Demeyer:
    30 augustus 2023
    Super wat je doet! Ik ben zo blij dat ik je kan volgen! Blijf genieten van de rust, de natuur en de vele ontmoetingen met mensen van verschillende landen. Hou je goed!
  10. Saskia Landuyt:
    Zal ik zeker doen
  11. Luc Soete:
    30 augustus 2023
    De speciale verblijfplaatsen komen daar meer aan de orde precies. Ga die proberen onthouden.
  12. Saskia Landuyt:
    30 augustus 2023
    Je kan altijd terug kijken 😉
  13. Luc Soete:
    30 augustus 2023
    Doe ik hoor 😉, vandaag in Puerte de Najera. Het is om de week dat er gewisseld wordt de Nederlandse mevrouw is er deze week niet. Goeie keuze. 🙋
  14. Duchateau Michel:
    30 augustus 2023
    Lieve Saskia, ik bewonder je om je moed, om je dagelijkse verhaal en om je prachtige foto's.
    Wacht even, het is een prachtige ervaring, in de eerste plaats voor jou en ook voor je team van dagelijkse supporters.
    Ik hoop dat je al slaapt.
    Ik ben vanavond teruggekomen uit Knokke met mijn kleindochters die vrijdag opnieuw starten met het Nederlandstalig onderwijs.
    Gisteren ben ik weer bij Saskia Vishandel geweest.
    Michel Duchateau, uw supporter.
  15. Saskia Landuyt:
    31 augustus 2023
    Straks een goede start voor de kleindochters.
    En bedankt voor de aanmoedigingen
  16. Jan De Rijcke:
    3 september 2023
    wat een onvergetelijke verhalen en belevenissen;
    Heel veel dank om kleine burgers op hun luie stoel te laten van je onvergetelijke bedevaart !
  17. Saskia Landuyt:
    3 september 2023