Stap dag 12 Atapuerca - Burgos 21 km

26 augustus 2023 - Burgos, Spanje

Het is fris vanmorgen als ik om 6 uur op pad ga een windstoppertje is geen luxe. Het gaat onmiddellijk steil omhoog tot ik een kruis tegenkom. Van hieruit zie je Burgos al liggen.

IMG_3222
Nu mogen we eerst weer afdalen en het wordt stillaan klaar.

IMG_3224
in Cardeñuela Riopico ontbijt ik en dan vervolg ik mijn weg, ik loop het Duits koppel tegen het lijf dat ik in Nájera tegen kwam. We lopen enkele minuutjes samen.

Het stadje ligt er nog vredig bij.Evenals Orbaneja Riopoco.

IMG_3226IMG_3227
Heel vaak word je als pelgrim aangemoedigd op op verschillende manieren. IMG_3225IMG_3237IMG_3238

Voorbij Orbaneja kan je 2 routes nemen naar Burgos een volledig langs de baan of een via Castarnes is een veldweg en door parken. Ik kies voor de 2 de weg maar mis de afslag. Even op de app kijken en dus 500 meter terug wandelen.

Ik loop met de luchthaven aan mijn rechterkant.

IMG_3229IMG_3228IMG_3232IMG_3230
Het is aangenaam wandelen en eens ik Castarñes gepasseerd ben loop ik via één groot park naar Burgos.IMG_3235IMG_3234IMG_3239IMG_3247IMG_3249IMG_3250IMG_3263

IMG_3264
Nu zijn we klaar, gedoucht en gedaan en tijd om de stad te verkennen.

Dus misschien krijg je vandaag nog een vervolg.

1. Jan De Rijcke:
    26 augustus 2023
    Met veel dank ! Dit als de rest als de vrouwelijke Arnaut bestempelen is geweldig onderschat.
    Van bij het begin gaf ik er mij rekenschap van dat Saskia in tegenstelling tot het gekende ALLEEN ALS DUIVELTJE DOET AL OPTREEDT voor alles . Nu hebben we reeds voldoende voorbeelden om te vergelijken. Proficiat en succes met je meersterwerk en uiterst kleine voetafdruk op weg naar Compostella...
  2. Saskia Landuyt:
    Graag gedaan.
    En die uiterst kleine voetafdruk daar word je zo bewust van, heb me de laatste dagen al vaak klein gevoeld ( niet negatief gezien hoor) ten opzichte van al die wonderbaarlijke natuurfenomen,
  3. Christel:
    26 augustus 2023
    Ja een echte doorzetter zo kennen we je doe zo verder x
  4. Saskia Landuyt:
    😌😂
  5. Christiane vanhoutte:
    26 augustus 2023
    Een pracht van een avontuur die je gans je leven kan vertellen aan familie en vrienden en in het bijzonder aan jezelf alleen al door je moed en volhouding doe zo verder ik geniet van je verhaal
  6. Saskia Landuyt:
    26 augustus 2023
    Het schrijven van mijn verhaal vlot doordat jullie genieten, bedankt
  7. Duchateau Michel:
    26 augustus 2023
    Saskia Stap Dag 12, partie le mardi 15/8.

al 12 dagen wandelen en nog steeds dezelfde moed, hetzelfde optimisme! Ik bewonder jou. zie je morgen.
  8. Saskia Landuyt:
    👍👍
  9. Jan De Rijcke:
    3 september 2023
    Oef Saskia, ik ben gehackt geweest,dus geen internet geen e-mail helemaal weg van de begane wereld tot nu jjuist is mijn dochter gekomen om mijn e-mails te kunnen bekijken en beantwoorden;
    Dikke merci Saskia voor de mooie beelden en beschrijvinngen. Hopelijk kan ik je blijven volgen en bewoderen op je edele bedevaartweg naar je einddoel....
  10. Saskia Landuyt:
    3 september 2023