Stap dag 11 Belorado - Atapuerca 31 km

25 augustus 2023 - Atapuerca, Spanje

Vanmorgen om 5:20 vertrokken eerst een koffie op het kerkplein in Belorado.

IMG_3167

De route loopt over een grindweg tussen het groen de vele lichtjes maken duidelijk dat vele het onzekere voor het zekere genomen hebben ivm de warmte. Maar het is duidelijk koeler een 18 graden.

Vlot worden de eerste kilometers gestapt en passeer ik Tosantos en Villambistia. Het wordt langzaam licht maar door de bewolking blijft de magie van de zonsopgang weg.

IMG_3170IMG_3171IMG_3172IMG_3173

We stijgen langzaam van 780 meter naar 920 meter tijdens de volgende kilometers en passeren nog Esponasa del Camino en Villafranca Montes de Oca.

IMG_3176IMG_3177IMG_3178IMG_3180IMG_3181

In het laatste plaatsje ontstond in de 14de eeuw Hospital de La Reina om de pelgrims te herbergen voor ze de bossen van het Oca gebergte in moesten die ‘s vol zaten van rovers en dieven. Bij mijn klim van 920 meter naar 1150 meter moet ik geen rovers van mijn lijf houden maar wel vele vliegen. Het klimmen begint 2de natuur te worden, en op mijn gemak ga ik naar boven.

IMG_3181IMG_3183IMG_3184IMG_3186

Ik passeer een monument voor de in de burgeroorlog doidgeschoten republikeinen.

IMG_3187

Kilometers volgen op een breed pad door de bossen, 🎼 de boom staat op de bergen en andere stapliedjes zing ik luidop, en houden het tempo er mooi in.

IMG_3189IMG_3190IMG_3192IMG_3194

Rond 11 uur ben ik in San Juan de Ortega, waar ik ontbijt en koffie drink. Het is een prachtig klein stadje. Dit was bedoeld als stopplaats voor vandaag maar ik beslis om nog 6 km verder te wandelen, de benen zitten goed en de warmte valt reuze mee.

IMG_3195IMG_3196

Ik neem afscheid van Sylvia uit Italie, zij stopt morgen in Burgos en hoogst waarschijnlijk zien we elkaar morgen niet meer.

Ik wandel nog even door een bos en heb dan een geweldig zicht over Ages en Atapuerca en de vele velden.

IMG_3197IMG_3199IMG_3201IMG_3202IMG_3204IMG_3205IMG_3206IMG_3207IMG_3210IMG_3208

Ik kom aan in mijn Albergue en het is prachtig, was zeker de extra kilometers waard, kleinschalig en een pracht van een tuin.

IMG_3215

Morgen wacht de grootstad Burgos

1. Christiane vanhoutte:
    25 augustus 2023
    Mooie zichten zo genieten wij ook van je prachtige prestatie
  2. Saskia Landuyt:
    👍👍
  3. Laurent Landuyt:
    Vind het jammer dat ik het niet deed 12jaar geleden opa
  4. Saskia Landuyt:
    25 augustus 2023
    Zou je zeker prachtig gevonden hebben ❤️❤️
  5. LUT:
    Het gaat eengang...👌👌👌👍
  6. Saskia Landuyt:
    🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️
  7. Claudia:
    25 augustus 2023
    Het uitzicht is al veel veranderd, hoeveel stempels heb je al?
  8. Saskia Landuyt:
    Heb ze nog niet geteld zeker elke dag een, soms 2 of 3
  9. Jan De Rijcke:
    25 augustus 2023
    Veel dank voor de leerrijke beschrijvingen en de wondermooie beelden.
    Saskia, het is opmerkelijk hoe fris ge op de beelden verschijnt, de veeleisende kilometers zijn niet vermoeiend maar verfrissend ! Proficiat, doe zo voort...
  10. Saskia Landuyt:
    Graag gedaan
  11. Christel:
    Weer super gewandeld
  12. Saskia Landuyt:
    26 augustus 2023
    Ging vlotjes vandaag vele groeten
  13. Luc Soete:
    25 augustus 2023
    Hey Saskia, je blijft er de pas inhouden en ziet er idd heel opgewekt uit. Elke dag wordt een beetje zorgelozer, we zien wel …
    Wellicht zowat de laatste bulten verwerkt voor een tijdje daar. Groetjes nu nog uit Pamplona.
  14. Saskia Landuyt:
    26 augustus 2023
    Vandaag richting Burgos nog eentje blijkbaar.
    Je stapt je zorgen blijkbaar zichtbaar weg
    Geniet van je weg
  15. Duchateau Michel:
    25 augustus 2023
    Super ! Ik kom in Knokke terug mar ik ben te moe om commentaren te zeggen vandaag.
    Tot morgen mevrouw Saskia.
    Voorzichtig zijn !
  16. Saskia Landuyt:
    Zal ik doen
  17. Luc Soete:
    26 augustus 2023
    Genieten idd hè. Naar Burgos Matagrande wellicht. Dat stijgen vind ik niet zo erg , het afdalen integendeel . Daareven alto de perdon voorbij en even rust in Uterga.
  18. Saskia Landuyt:
    26 augustus 2023
    Ik heb in Uterga geslapen was er rustig jij nog verder tot Puenta la Reina waarschijnlijk. Inderdaad afdalen is een kunst ik durf zig zaggen zoals bij het skiën.