stap dag 10 Santo Domingo de la Cazada - Belorada 23 km

24 augustus 2023 - Belorado, Spanje

Vandaag spreken ze van rond de 40 graden dus de eerste wekkers lopen om 4 uur af. Ik sta ook op wat ondertussen weet ik dat er van slapen niets meer in huis komt. Ik maak me klaar en drink een tas koffie, ik wacht tot er nog mensen op stap gaan want in het donker wandelen doe je beter niet alleen en zeker niet als vrouw, Dus wandel ik mee met een Spaans koppel uit Barcelona, Sara en Juán.  We passeren Grañon en alles is nog stil het is dan 7:15. Als ik even omkijk zien we de zon opkomen over het stadje, zelf de zonnebloem heeft er plezier in.

Grañón bij zonsopkomstSunflower smiley in the dark
Na 11 km bereiken we Redecilla del Camino en besluiten Sara en Juán om te ontbijten. Ik stap alleen door en als ik door Catildelgado kom word ik uitgenodigd om een kaarsje te branden in hun kerk, ik doe dit ook met een goede reden.

Kerk in Castildelgado
Na 15 km komen we aan in Viloria de Rioja, het geboorte dorp van Santo Domingo, waar ik ontbijt op het kerkplein.

Kerkplein van Viloria de Rioja
Vandaag is zeker niet de mooiste route we lopen vaak pararel met de N210 en overal zijn ze aan het werken voor de aanleg van een autostrade. Wat bijdraagt aan extra stof. De onderbrekingen van de kleine dorpjes zorgen voor een pluspunt. En natuurlijk ook de lachende Zonnebloemen.Uitzicht stof werkenStoffige wegenSmile
In Villamayor del Rio stop ik voor een koffie en neem plaats aan tafel met Sofie (Denemarken), Karlos (Spanje), en een Amerikaanse vrouw oorspronkelijk uit Seattle. We lachen wat af en de laatste 4 km wandelen we samen, we komen ook de dubbeldek fieters tegen.Dubbeldek fietsen

Dorp
Rond 11 uur komen we aan in Belorado en gaan eerst iets drinken. Dan wachten voor de registratie in de Albergue.

Wachten tot alberque open gaat
Na het inchecken, douchen en ja de was naar de winkel want ik heb zin in eieren met spek. Op de terug weg wandel ik nog even door het stadje.

Kerk dorpspleinDorpspleinIMG_3157IMG_3158IMG_3159
Dan eten en Siësta😗IMG_3161Albergue Muncipal El Corro

1. Christel:
    24 augustus 2023
    Weer een mooie wandeling en nieuwe mensen leren kennen super gr x
  2. Saskia Landuyt:
    24 augustus 2023
    Het wordt inderdaad aangenaam dat je mensen herkend en herkend wordt.
    Xxx
  3. Carina en Noël:
    24 augustus 2023
    We lezen hier elke dag met spanning je verhaal. Het is net een documentaire. We volgen jouw vol bewondering.
  4. Saskia Landuyt:
    De vrouwelijke Arnaut is geboren 😂😂
    Dankjewel
  5. Laurent:
    24 augustus 2023
    Hier Hilda voor mij ben je wonderwomen groeten uit Heist aan zee
  6. Saskia Landuyt:
    Dankjewel Hilda 👍👍
  7. Jan De Rijcke:
    24 augustus 2023
    Samen met het wisselende gezelschap, de uitgebreide teksten en de typische foto's stel ik vast dat de smile van Saskia met de dag breder wordt, dus ook het kilometervreten bevalt je uitstekend ! Proficiat ! ! !
  8. Saskia Landuyt:
    🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️
  9. Marie-Paul Demeyer:
    24 augustus 2023
    Ik blijf je volgen vol bewondering en... de ontmoeting met de mensen uit verschillende landen moet ook heel verrijkend zijn! Hartelijke groeten! Geniet verder van de rust en de natuur!
  10. Saskia Landuyt:
    24 augustus 2023
    Het is een soort van microwereldje, de mensen op de camino elk op hun eigen manier en hun eigen verhaal. Vele groeten
  11. Duchateau Michel:
    Super !
    Zeer belankrijk: "ik wacht tot er nog mensen op stap gaan want in het donker wandelen doe je beter niet alleen en zeker niet als vrouw"
    Tot morgen. Michel Duchateau.
  12. Saskia Landuyt:
    25 augustus 2023