Stap dag 8 Logroño - Nájera 29 km

22 augustus 2023 - Nájera, Spanje

Nieuwe gewoontes opstaan om 4:30 klaarmaken en tegen 5:20 zijn we op weg.

Pelgrim in Albergue de peregrinos de LogroñoWegwijzering LogroñoMuurkunst LogroñoPelgrims standbeeld Logroño

Het eerste uur houden de stadslichten ons nog gezelschap door het centrum en park van Logroño.

Het park loopt over in het recreatiegebied rond het stuwmeer van la Grejera. Ik mag de magie van de opkomende zon weer ervaren, hoe alles baadt in het ochtendgloren. Tijd om even wat sungazing te doen.

Zicht over stuwmeer la Grajerz

Zonsopkomst sungassing
Na een goed 2 uur wandelen lopen we de stad Navarette langzaam in, de drukke verkeerswegen en industriële bedrijvigheid maken dit duidelijk. Een grote stier overschouwd dit alles.

Torres over NavarreteResten van pelgrimshospitaal San Juan de Acre
Bij het binnen komen van de stad passeer je de oude ruïnes van het pelgrimshospitaal San Juan de Arce gesticht in 1185. Om het centrum te bereiken is het weer klimmen. Ik neem plaats op een pleintje om te ontbijten en mijn water voorraad aan te vullen. Een beetje verder koffie en plaspauze. De weg loopt verder tussen de wijnvelden. Ik passeer Ventosa, tijd voor water en koffie.
We lopen met enkele pelgrims elk in ons eigen ritme, we lopen nu eens voor en weer na elkaar, afhankelijk van de kleine pauzes die we nemen.Wandelend door de wijnveldenInkomen VentosaPelgremskruis Ventosa Wijnrank VentosaKerkje ventosaWijnhuis Alvia

Omhoog naar Alto de San Antón
Het wandelen gaat vlot vandaag, ik heb een stevig tempo en ook van de zon heb ik weinig last, mijn rugzak begint precies lichter te wegen.

Nájera lopen we gemoedelijk binnen, geen grote wegen, een stuk van de stad door en over de rivier. Ik check in in een mooie huiselijke Herberg: Albergue Puerta de Nájera gerund door een Nederlandse.

Na de dagelijkse douche en was, zet ik mij aan de rivier voor een Siësta. Eerst stretchen, voeten verzorgen en dan ogen even dicht.

Siësta in park NájeraSiësta in park Nájera Voeten verzorgenSiësta in park Nájera StrechenSiësta in park Nájera Rusten na wandelen
Na 2 lange dagen van 28 à 29 km morgen een korte etappe van 20 km.

1. LUT:
  4. Saskia Landuyt:
    ❤️❤️
  5. Duchateau Michel:
    Hallo mevrouw Saskia
    1. Ik heb vandaag je exacte route gevolgd op Google Maps.
    Uw beschrijving is zeer nauwkeurig, ik vond de "Pantono de la Grajera" en de "Ruinas Hospital de San Juan de Acre".
    Het is geweldig !
    Gebruikt u spraakdictatie?
    Aangezien ik een dokter ben, heb ik de vrijheid genomen om uw voeten te onderzoeken, die mij in goede staat lijken te zijn.
    Vergeet niet op tijd de nagels te knippen.
    3. Toch ging je volgens Google Maps, 6 uur rijden vandaag, 340 meter omhoog en 237 meter omlaag.
    Hoed ! Chapeau ! in Frans !
    Zie je morgen !
    Dr. Michel Duchateau.
  6. Saskia Landuyt:
    22 augustus 2023
    Nee ik gebruik geen spraakdictatie , probeer na de siësta steeds alles te noteren.
    Dankjewel voor je zorgen
  7. Duchateau Michel:
    Proficiat !
  8. Laurent:
    22 augustus 2023
    Goetgedaan en een goedenavond opa
  9. Saskia Landuyt:
    23 augustus 2023