Stap dag 20 Léon - Villar de Mazarife 21,1 km

4 september 2023 - Villar De Mazarife, Spanje

Geslapen tot 6 uur en 6:45 ben ik klaar. Was een aangenaam verblijf in Suites de Catedral. Zelf een pelgrim mag zichzelf nu en dan eens verwennen.

IMG_3742IMG_3743

Het regent dus rugzak beschermhoes ✅ en mijn regenjas aan. Ik loop richting het klooster van San Marco om van daaruit de stad te verlaten.

De eerste 5 km loop je via een grote avenue verder. Het regent lichtjes. in La Virgen del Camino drink ik een tas koffie en bezoek ik de moderne kerk. Geef mij maar de historische gebouwen.

IMG_3744

IMG_3748

En dan is het tijd om te kiezen, langs de baan verder of de velden in om via Villar de Mazarife naar Astorga te stappen Ik kies voor de velden ook al is dat wat langer over 2 dagen.

Nu en dan kom je een gedenkteken tegen van iemand die het leven liet tijdens de Camino, hier gaat het om een Nederlandse vrouw. Het doet je altijd even stilstaan.

IMG_3749
wandelen in de regen is weer iets anders geen heldere maan vanmorgen, geen magische zonsopgang, wel stofvrije wegen, groen ruikende natuur. De wolken spelen ook een fantastisch spel. De regendruppels tikken op je kap en rugzak en spontaan zing ik van het Loze Vissertje:

🎼🎼🎼

Des winters als het regent
Dan zijn de paadjes diep, ja diep,
Dan komt dat loze vissertje
Vissen al in het riet
Met zijne rijfstok, met zijne strijkstok,
Met zijne lapzak, met zijne knapzak,
Met zijne leere, van dirre dom deere,
Met zijne leere leersjes aen  🎼🎼🎼

IMG_3750IMG_3751IMG_3752IMG_3754IMG_375530972405-C677-468A-AB94-70BFF7D612C3IMG_3759IMG_3760IMG_3757IMG_3758
Rond 11:30 bereik ik mijn eind doel voor vandaag. IMG_3764IMG_3761 IMG_3763IMG_3766IMG_3767IMG_3765Check in een leuke Albergue, Albergue de Jesús. Doe eerst boodschappen, douchen, kleren wassen, eitje bakken en eten. En dan een uurtje rust. We worden dit ritme al lekker gewoon. Vandaag rustig aan morgen normaal een etappe van 32 km.

1. Laurent Landuyt:
    4 september 2023
    Met volle moet ler weer tegenaan opa
  2. Saskia Landuyt:
    Ja hoor 🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️
  3. Christel:
    4 september 2023
    Eens iets anders dan de zon he maar ook prettig om in te wandelen als het maar niet koud is kijken uit naar je verhaal morgen gr van ons x
  4. Saskia Landuyt:
    🌂🌂🌞
  5. Jan De Rijcke:
    4 september 2023
    Ongelooflijk Saskia, je bedevaart is een enorme verrijking voor jou op alle gebied, maar ook voor de volgers waar ik deel van uitmaak. Na de klassieker " Het loze vissertje " Houd ik het nogmaals bij : Congratulations van Cliff Richard en veel dank !
  6. Saskia Landuyt:
    You’re welcome
  7. Luc Soete:
    4 september 2023
    Nog even en Galicië komt eraan . Het wordt terug wat klimmen en dalen.
  8. Saskia Landuyt:
    4 september 2023
    We zijn klaar voor alle uitdagingen. Ik kijk uit naar de natuur in Galicië
  9. Christiane vanhoutte:
    4 september 2023
    O wat leuk het loze vissertje een leuk liedje om op te stappen ongelofelijk hoeveel moed en kracht jij heeft om alle dagen zoveel km te stappen en ons alle dagen mee te laten genieten doe zo voort
  10. Saskia Landuyt:
    🚶‍♀️❤️🚶‍♀️❤️