Stap dag 23 Foncebadón - Molinaseca 20 km

7 september 2023 - Molinaseca, Spanje

Vandaag pas opstaan om 7 uur, “laat je lichaam rusten en klaar worden voor de dag”, regel van de Albergue, tijd om te vertragen vandaag. Toch ben ik wakker om 6 uur, slapen zit er niet meer in. Dus naar het toilet en tandenpoetsen en dan terug naar bed. Dan maar een 50 minuten liggend stretchen.

Opstaan, de tafel is gedekt, wat een huiselijk gevoel. Ik drink een tas warme melk, een tas koffie en ga op pad

IMG_3899

Ik stap naar Cruz de Ferro, een plaats waar je een steen achterlaat die je last symboliseert. Normaal wordt de steen van thuis meegenomen maar ik “vond” de mijne op de Meseta. Bij aankomst voel je meteen een pure energie een van loslaten en kracht. De mens in zijn puurheid, alle maskers af. Iedereen op zijn eigen manier maar iedereen intens.

IMG_3894 IMG_3900IMG_3901IMG_3902

IMG_3904
Nadat ik mijn steen gelegd heb zet ik me neer in het gras en laat het nummer van Ingeborg spelen: Laat het maar los …

”Laat het maar los Laat het maar vrij Dat wat gebeurde is voorbij Laat het maar los Laat het maar vrij Dat wat gebeurde is voorbij Morgen zal het anders zijn Morgen is nieuw Jij kan altijd opnieuw beginnen Morgen zal het anders zijn Morgen is nieuw Jij kan altijd Opnieuw beginnen Geef het uit handen Vertrouw op je hart Het heeft jouw voldoende inzicht gebracht Dus laat het maar stromen Stromen naar zee En vind je bestemming Ik reis met je mee …“

Bron: https://muzikum.eu/nl/ingeborg/laat-het-los-songtekst, zeker eens beluisteren❤️

Voor het eerst komen warme tranen over mijn wangen en schokt mijn lichaam. Ik voel alles verdwijnen en in de plaats komt er een oerkracht een positieve energie die ik hoop te blijven meedragen.
Ik geef nog 3 personen een dikke knuffel, Sharon uit Seattle - Anna uit Duitsland - Clemence uit Frankrijk.

IMG_3906

En dan begint de tocht voor vandaag, eerst nog wat stijgen maar dan vooral dalen door prachtige natuur.Omringd door de bergen ben je dan misschien klein maar het grote gevoel overheerst vandaag.

IMG_3907IMG_3908IMG_3924IMG_3912IMG_3913
Hier moet ooit eens een albergue geweest zijn. Naast eikenbomen komen we nu ook vaak tamme kastanje bomen tegen.IMG_3914IMG_3936

IMG_3915IMG_3919

Ik kom Güdrun uit het Leuvense tegen  en samen dalen we af. Het pad is steil en ligt vol losse stenen dus moeten we vooral voor ons kijken om te genieten van de omgeving moet je stil staan.

IMG_3920 IMG_3922

IMG_3924

In El Acebo de San Miguel stop ik voor ontbijt, spek met eieren 😋. Bij het verlaten van het dorp staat een monument voor een verongelukte Duitse pelgrim (fietser).

IMG_3926IMG_3929

En we blijven dalen langs olifantenpaadjes, we gaan vandaag van 1500 meter naar 600 meter.

IMG_3930IMG_3932IMG_3933IMG_3934IMG_3935
De vrouw van Seattle, Sharon haalt me in en we lopen samen verder. Het volgend dorp Molinaseca in,  bij het binnenkomen staat een kerk en we springen even binnen. IMG_3938IMG_3937

We steken de brug over en drinken iets op een terras aan het water.
Ik weet dat ik hier moet blijven in de rust aan het water. Dus geen Ponferrada vandaag, morgen desnoods een langere dag. Sharon stapt wel verder.

Ik zoek mij een Albergue, ga eten aan het water.
Even met de voeten in het water en dan rust aan de waterkant☺️☺️.

IMG_3940IMG_3942IMG_3943

Wat een volmaakte dag, vele positieve kracht xxx

IMG_3955

1. LUT:
    👌👌👌
  2. Saskia Landuyt:
  3. Kaat:
    7 september 2023
    😢zo sterk en ontroerend, ga zeker luisteren. Dikke kusxen knuffel!!
  4. Saskia Landuyt:
  5. Christel:
    7 september 2023
    Je foto's zijn weer wondermooi samengesmolten met je gevoelens die dan weer bij mij een goed gevoel geven rust goed uit en tot morgen x
  6. Saskia Landuyt:
  7. Claudia:
    7 september 2023
    Dit is nu eens “go With the flow”. Gewoon je verhaal lezen heeft ons positieve energie. Ûzje dikke knuffels 🤗
  8. Saskia Landuyt:
  9. Laurent Landuyt:
    7 september 2023
    Super we zien je morgen weer opa
  10. Saskia Landuyt:
  11. Jan De Rijcke:
    7 september 2023
    Wat een ontroerend en aangrijpend verhaal; Proficiat Saskia ! En nu met een karrevracht moed LOSSEN en vooruit met de geit...en de bewondering van vele volgers. De steen is gelegd in de rivier...
  12. Saskia Landuyt:
  13. Christiane vanhoutte:
    7 september 2023
    Doe zo voort weeral één boeide verhaal en vele mooie foto’s geniet er nog van tot morgen
  14. Saskia Landuyt:
  15. Marijke:
    7 september 2023
    Je ziet er ook stralend uit. Deze tocht doet je zo goed!
  16. Saskia Landuyt:
  17. Luc Soete:
    7 september 2023
    Heel ontroerend. Elke dag wordt anders.
  18. Saskia Landuyt:
  19. Duchateau Michel:
    7 september 2023
    Beste Saskia, -als je het toestaat- Ik zit in de tuin in Ukkel, heerlijk weer ! 22.00 uur. op donderdag 7 september.
    Ik heb gretig je debriefing van de dag gelezen zonder mijn computers en mijn Google-vertaling. maar ik denk dat het een geweldige dag voor je was !
    Ik ben er nu zeker van dat je je doel zult bereiken.
    Ik hoop dat we daarna op een dag een koffie of iets anders gaan drinken in een café in Zeebrugge vlakbij Vishandel Saskia.
    Je foto's, je tekst, je eruditie zijn prachtig materiaal om een ​​boek te schrijven over je zoektocht naar Sint Jan van Compostela. Moed ! Zie je morgen.
    Michel Duchateau.
  20. Saskia Landuyt: